برای دریافت سایز بزرگ تصویر روی لینک زیر کلیک کنید

   دریافت فایل اصلی   حجم: 3.22 مگابایت

منبع: http://www.asr-entezar.ir/

شرح دعا:

دعای امام صادق علیه السلام در ماه رجب

«سید بن طاووس» از محمد بن ذکوان، معروف به محمد سجاد، (که بر اثر سجده های طولانی به این نام، نامیده شده بود) روایت کرده است، که به امام صادق علیه السلام عرض کردم: این ماه، ماه رجب است، به من دعایی بیاموز که خداوند متعال مرا با آن منفعت بخشد!

امام علیه السلام فرمود: بنویس بسم الله الرحمن الرحیم و در هر شب و روز از ماه رجب، پس از هر نماز بگو:

«یا من ارجوه لکل خیر، و آمن سخطه عند کل شر، یا من یعطی الکثیر بالقلیل، یا من یعطی من سئله، یا من یعطی من لم یسئله ومن لم یعرفه تحننا منه و رحمة، اعطنی بمسئلتی ایاک، جمیع خیر الدنیا وجمیع خیر الآخرة، و اصرف عنی بمسئلتی ایاک، جمیع شر الدنیا و شر الآخرة، فانه غیر منقوص ما اعطیت، و زدنی من فضلک یا کریم؛ به نام خداوند بخشنده مهربان، ای کسی که برای هر چیزی به تو امیدوارم، و از هر شری از خشمت ایمنی می جویم، ای کسی که در برابر اطاعت اندکم پاداش فراوان بخشی، ای کسی که هر کس از تو درخواست کند عطا می کنی، ای کسی که از روی دلسوزی و رحمت به کسی که از تو درخواستی نکرده و تو را نشناسد نیز عطا کنی، به واسطه درخواستم از تو تمامی خیر دنیا و آخرت را به من عطا کن و تمامی شر دنیا و آخرت را از من باز دار، به یقین آنچه تو عطا کنی بی نقص و کامل است، و از فضلت بر من بیافزا، ای بخشنده».

سپس آن حضرت، محاسن شریف خود را، با دست چپ خود گرفت و در حالی که انگشت سبابه دست راست خود را حرکت داد، با حالت تضرع و التجا این دعا را خواند. سپس گفت: «یاذا الجلال والإکرام، یاذا النعمآء والجود، یاذا المن والطول، حرم شیبتی علی النار؛ ای صاحب شکوه و بزرگواری، ای صاحب نعمت ها و بخشش، ای صاحب لطف و کرم، آتش دوزخ را بر من حرام کن».

«یا من ارجوه لکل خیر»

بی شک دعا در دل انسان نور امید می تاباند، انسانی که اهل دعا و متّکی به خداوند است علی رغم مشکلات زیاد؛ دشمنان جسور، فقر مالی و. .. اگر به درگاه خداوند روی آورد و به او امید ورزد و با او راز و نیاز کند، نور امید در دلش زنده می شود و به زندگی امیدوار می گردد و گویی حیات دوباره ای می یابد.

منبع: وبسایت hawzah.net